בדיקת היגיינה בשיטת ATP

מה זה ולמה זה טוב?

בדיקת ATP היא בדיקה מהירה המגלה שיירי לכלוך ו/או זיהום על משטחים או במים.

זוהי בעצם בדיקת חיטוי שנותנת תוצאות על המקום, תוך 10 שניות בלבד. הבדיקה מאפשרת לדעת באופן מיידי האם המשטח או המים נקיים או לא.

בדיקה זו באה מעולמות מפעלי המזון ששם צריכים בדיקה מהירה ומהימנה שתאפשר להמשיך את ייצור המזון בבטחון בלי לבזבז הרבה זמן וכסף. כיום זוהי בדיקה נפוצה שמשמשת בתי חולים, מפעלים למיניהם וכל מי שרוצה לדעת במהירות שסביבתו מחוטאת ונקייה.

אז מה זה ATP?

ATP היא מולקולה שנמצאת בכל התאים שלנו ושל אורגניזמים הסובבים אותנו כגון חיידקים, וירוסים, פטריות, עובשים, שמרים ועוד. מולקולת ה-ATP משמשת בתור מטבע האנרגיה של התא, יש לה 3 צורות שהיא יכולה לנוע ביניהן – AMP, ADPו-ATP– ובעת המעבר מצורה לצורה משתחררת אנרגיה לתא.

בבדיקת ATP משתמשים באנזים שנקרא לוציפראז שמקורו מגחליליות שמפיק אור כאשר הוא מפריד את מולקולות הפוספאט (P) מולקולות האנרגיה. כמות האור נמדדת ומכומתת וכך אנו יודעים כמה לכלוך יש על המשטח או במים. כמות האור עומדת ביחס ישר לכמות ה-ATP+ADP+AMP שנמצאה, כלומר כמה חיידקים, וירוסים ושיירי לכלוך אחרים נמצאו במקום. חברת קיקומן היא היחידה , נכון לרגע זה, שמסוגלת לאתר את כל שלושת הצורות של מולקולת ה-ATP ולכן הבדיקה שלה הכי מדוייקת ונותנת את האינדיקציה הכי טובה להיגיינה.

פענוח התוצאות

התוצאה ניתנת ביחידות של RLU(יחידות אור יחסיות) וככל שהתוצאה יותר גבוהה כך המשטח יותר מלוכלך.

חשוב לציין שהתוצאה אינה מקבילה לספירת חיידקים כללית מכיוון שהיא מכילה גם אורגניזמים אחרים חוץ מחיידקים.

לא ניתן להשוות בין תוצאות RLUממכשירים של חברות שונות מכיוון שכל אחת משתמשת באניזים קצת שונה וזה משנה את הסקאלה של תוצאות ה-RLU.

*טיפ קטן מאיתנו, מחקרים בארץ ובחול הראו שניקויון הוא שלב מאוד חשוב בתהליך וללא הניקיון הפיזי לא יכול להיות חיטוי ברמה מספקת. לכן נקו את הסביבה שלכם עם מטלית ואל תסתמכו רק על ריסוס חומר חיטוי.

תמיכה טכנית

מלא את הפרטים שלך לקבלת הצעת מחיר

אני מעוניין בהצעת מחיר לגבי מוצר

בדיקת היגיינה בשיטת ATP

עגלת קניות
  • No products in the cart.
דילוג לתוכן